F4i - Main Forum Main F4i discussion board

Installed my new goodies

  #1  
Old 05-13-2010, 01:45 PM
Senior Member
Thread Starter
Join Date: Nov 2008
Location: NYC and Troy NY
Posts: 585
Default Installed my new goodies

Finally got my goodies installed today

I went -1 in the front and installed a speedohealer which was a PITA to install. And to the person who was sooo sure it was 2 wire clip was dead wrong. it was a 3 wire clip.

Since I had to take off the fairings and such to get to the speedohealer..I never got a chance to put on my cf ram air covers. They look trick with my carbon fiber frame covers!!
Enjoy

Heres some pics
Name:  utf-8BSU1HMDAwOTgtMjAxMDA1MTMtMTMwM.jpg
Views: 4
Size:  118.8 KB
Name:  utf-8BSU1HMDAwOTctMjAxMDA1MTMtMTMwM.jpg
Views: 4
Size:  108.8 KB
Name:  utf-8BSU1HMDAwOTktMjAxMDA1MTMtMTMwN.jpg
Views: 3
Size:  122.2 KB
 
  #2  
Old 05-13-2010, 01:52 PM
April 2011 Ride of the Month
Join Date: Jul 2009
Posts: 5,692
Default

looks like crap if u ask me

or maybe thats jealousy coming out of my mouth

looks good bro... how big of a pita was the speedo healer? May have to install one when i do my 636 swap
 
  #3  
Old 05-13-2010, 04:26 PM
Senior Member
Thread Starter
Join Date: Nov 2008
Location: NYC and Troy NY
Posts: 585
Default

Originally Posted by zmds18 View Post
looks like crap if u ask me

or maybe thats jealousy coming out of my mouth

looks good bro... how big of a pita was the speedo healer? May have to install one when i do my 636 swap
once I figured out which wire it was..it was so hard to get my hands to it and unclip it. My clip was sorta deformed from heat so it was a PITA to take apart and i have small hands. I ended up using some long tweezers and I broke a wire hanger up to rig up a small hook to help pull the wire out of the mess of other wires. Def helps to prop up the gas tank and take the left side fairing off
 
  #4  
Old 05-13-2010, 05:42 PM
xjoewhitex's Avatar
Senior Member
Join Date: Mar 2009
Location: Marietta, Ohio
Posts: 533
Default

It couldn't have been that bad.. trying installing a gear indicator.lol
 
  #5  
Old 05-14-2010, 06:20 PM
Aken's Avatar
July 2008 ROTM
Join Date: Oct 2007
Location: Milwaukee
Posts: 3,002
Default

The biggest PITA installed a speedo healer is getting at the wire clip. It's a lot easier if you get something like the tank or subframe out of the way. Otherwise it's just running wires.

Intake covers look bomb, wish I had a set. Except that I have switches for my lights in my covers, wouldn't wanna drill holes in the pretty CF, haha.
 
  #6  
Old 05-14-2010, 09:13 PM
Junior Member
Join Date: May 2010
Posts: 7
Default

Your bike looks great, where did you purchase the ram air and frame covers?

Anyway we can get a full shot of the bike???

Dave
 
Related Topics
Thread
Thread Starter
Forum
Replies
Last Post
gint
F4i - Main Forum
14
01-05-2011 01:32 AM
Sand.Man
CBR 600F2
6
01-18-2008 12:53 PM
NotSoMellowYellow
CBR 600RR
10
01-11-2006 11:43 PM


Thread Tools
Search this Thread
Quick Reply: Installed my new goodies


Advertising
Featured Sponsors
Vendor Directory

Contact Us - Archive - Advertising - Cookie Policy - Privacy Statement - Terms of Service

© 2019 MH Sub I, LLC dba Internet Brands

We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.