CBR 600F2 1991 - 1994 CBR 600F2

alle lampen staan aan op dashboard

Thread Tools

Search this Thread

Old Yesterday | 09:44 AM
Motor_Muis's Avatar
|
Junior Member
Post alle lampen staan aan op dashboard

ik heb sinds kort een honda cbr 600 f2 1991 gekocht, deze is geimporteerd uit america. heel vet en rijd nog prima. ik ben helemaal nieuw in motor rijden. ik vind het leuk om zelf te beunen dus heb de motor al meerdere malen uit elkaar gehaald (kappen eraf gehaald).
nu had ik altijd moeite met het dashboard maar met een beetje duwen lukte het vaak wel. maar nu gebeuren er oppeens een aantal dingen.
1. soms gaat de olie meter oppeens helemaal naar rechts toe, voorbij het rode. en gaan de knipper lichten lichtjes branden.
2. na de kapotte xenon lamp en kit eruit te hebben getrokken en een gewone lamp erin te zetten. brand nu het high beam lampje als ik op low sta
3. de toeren tellen doet het maar goed tot ongv 5k toeren, daarna blijft die een beetje haken ookal geef ik meer gas. en wanneer ik het knipper licht aanzet gaat die bewegen?!?!
4. nu als ik de motor op contact zet branden alle lichten.
ik weet dat ik hier dom mee ben omgegaan maar denk wel dat het waarschijnlijk gewoon aan een kabel ligt en ik hoopte dat misschien iemand hier mij in een richting kan sturen.
wat kan ik checken met een multi meter en welke plekken zitten de ground connectors.
alvast bedankt

Reply
Old Yesterday | 10:17 AM
hamlin6's Avatar
Super Moderator
From: Alabama

Originally Posted by Motor_Muis
ik heb sinds kort een honda cbr 600 f2 1991 gekocht, deze is geimporteerd uit america. heel vet en rijd nog prima. ik ben helemaal nieuw in motor rijden. ik vind het leuk om zelf te beunen dus heb de motor al meerdere malen uit elkaar gehaald (kappen eraf gehaald).
nu had ik altijd moeite met het dashboard maar met een beetje duwen lukte het vaak wel. maar nu gebeuren er oppeens een aantal dingen.
1. soms gaat de olie meter oppeens helemaal naar rechts toe, voorbij het rode. en gaan de knipper lichten lichtjes branden.
2. na de kapotte xenon lamp en kit eruit te hebben getrokken en een gewone lamp erin te zetten. brand nu het high beam lampje als ik op low sta
3. de toeren tellen doet het maar goed tot ongv 5k toeren, daarna blijft die een beetje haken ookal geef ik meer gas. en wanneer ik het knipper licht aanzet gaat die bewegen?!?!
4. nu als ik de motor op contact zet branden alle lichten.
ik weet dat ik hier dom mee ben omgegaan maar denk wel dat het waarschijnlijk gewoon aan een kabel ligt en ik hoopte dat misschien iemand hier mij in een richting kan sturen.
wat kan ik checken met een multi meter en welke plekken zitten de ground connectors.
alvast bedankt

Tthanslated:I recently bought a 1991 Honda CBR 600 F2. It was imported from the United States. It's really cool and still rides great. I'm completely new to riding motorcycles. I enjoy working on things myself, so I've already taken the bike apart several times (removed the fairings, etc.).

I've always had some trouble with the dashboard, but with a little pushing it would usually work. However, now a number of things are suddenly happening:
  1. Sometimes the oil gauge suddenly goes all the way to the right, past the red zone, and the turn signal indicators start glowing faintly.
  2. After removing the broken xenon bulb and ballast kit and installing a regular bulb, the high beam indicator now lights up when the low beam is on.
  3. The tachometer works correctly up to about 5,000 RPM, but after that it starts sticking even when I give it more throttle. And when I turn on the turn signal, the tachometer needle moves?!
  4. Now, when I turn the ignition on, all the lights come on.
I know I haven't handled this very smartly, but I think it's probably just a wiring issue, and I was hoping someone here could point me in the right direction.

What can I check with a multimeter, and where are the ground connections located?

Thanks in advance.

Reply