Sights 'N Sounds This forum is for pics, vids, and sound clips pertaining to Motorcycles, Racing (Street/Strip), Interviews, etc.

Hit a milestone today...250k! Some ride pics too

  #1  
Old 11-25-2012, 08:57 PM
Ironmang
Thread Starter
Join Date: Jul 2005
Location: Bostic, NC
Posts: 1,811
Default Hit a milestone today...250k! Some ride pics too

Yup as the title states... the trusty old F4i rolled over 1/4 million miles today like it ain't no big thing, kept right on going! I know I'm a mile off, I was hoping to snap some pics soon as it turned but the road we were on was kinda sketchy to pull over safely so just went a little further up until we got to a parking lot. Close enough, lol. Still running like a dream!! 6 trackdays and counting (maybe I'll get fast one of these days.... smh)... doesn't appear to be slowing down anytime soon!

Name:  05BE61BA-7F7C-478B-86A3-F44ACAC29B10-3932-0000065F5B21FC8E.jpg
Views: 20
Size:  316.5 KB



Name:  2791105C-79C5-4520-B3D2-7CEDF92BABD1-3932-0000065F890C2261.jpg
Views: 71
Size:  491.5 KB


Then a few other pics from todays (rather chilly) riding adventures

In front of us is Old Fort Rd... Awesome road but lots of gravel spots. It used to be part of my awesome 120 mile/day daily commute through the mountains everyday that I had back in 2010 before I moved. The road behind is we took for the first time today... awesome road but turns to gravel right at the end for a short ways (less than a mile I think) up to where we're at here

Name:  3E9C4DFC-C427-4503-923F-381D5F67CAAB-3932-0000065F0B8BA24B.jpg
Views: 79
Size:  504.2 KB

Stopped in Black Mountain for some lunch... friend of mine that I used to work with several years ago (she was the HR lady at the last place I/we worked at).... her and her husband decided to start their own business and opened a small pizza shop. They just opened on Friday, so I wanted to go and show her some support and check it out. Freakin' GOOOOOD stuff!!

Name:  8759FFF0-975A-40BA-8540-DF91F9207227-3932-0000066DE44F3900.jpg
Views: 16
Size:  311.6 KB

Heading up NC 80... Lake Tahoma in the background

Name:  392F6BE8-53DD-4E60-8E7C-6DB8CDB134B4-3932-00000661621E92E8.jpg
Views: 16
Size:  442.3 KB

Blue Ridge Parkway

Name:  A8F0F962-F55D-477D-AFF8-9AA0BD5096E9-3932-00000661733678A3.jpg
Views: 84
Size:  357.9 KB

Name:  CD018336-08E4-41C8-B830-C20634EA4269-3932-0000066182C19AEF.jpg
Views: 16
Size:  403.8 KB

Got to the Brown Mountain overlook on NC 181 right after the sun went down. Had to get heading home after this cuz it was getting cooooold (prob high 30's/low 40's) and Scott doesn't have any heated gear so he wanted to get home before it got too cold. He's tough though I gotta hand it to him, lol

Name:  83B09DC5-5C87-4A50-8249-22806416F34C-3932-0000066195F7A1B1.jpg
Views: 29
Size:  217.1 KB

Same spot but looking the other way over Table Rock mountain

Name:  9F2561B6-EF4F-40D5-8512-4A57A7D05019-3932-00000661A0128F5D.jpg
Views: 15
Size:  163.9 KB


Then a few from yesterday (sat).... Scott and I were out geocaching as we've been doing for a bit here lately. Went for a little walk through the woods looking for one and buried in the middle of nowhere in the woods... an old house! Right past the house was a big open area surrounded completely by more woods, and there was a little hut type thing over by the trees. As we were walking past the house Scott made the comment "only thing that kinda worries me out here is that it's hunting season".... we get up to the open area and right then we hear a voice out of the hut... "trying to hunt over here". Kinda freaked us both out, we said oooookkkk and turned around and walked back the way we came, lol... never did find it

Name:  336C6165-28B5-40FC-B7B9-BB5860EED226-3932-0000066D542EF8CA.jpg
Views: 86
Size:  390.4 KB

So we wrote that one off and went to another not too terribly far away from that one. This one sounded pretty simple.... all the hints pointed towards steps. And steps we found! Supposedly many many moons ago there was an old funeral home here... a large part of the perimeter of the old crumble brick foundation is still there, forming a big hole in the middle of these trees! This wasn't far off the road but very much overgrown now. After looking all over around the steps, and after Scotts quote of the day, "Ummmm.... is that a skull over there??" (human.... but in his defense from the angle we were looking it really did look like one... ended up being an old white milk jug with some holes, lol), but we finally did find it. Not really near the steps prob 30 feet away under a broken end of a cinder block

Name:  F1A395C9-FABF-43F2-BD86-FDD043D5507E-3932-0000065EBE053446.jpg
Views: 38
Size:  592.2 KB

We had gotten kind of a late start since I had to work that morning, so it was getting late and we got heading home

Name:  6CBD8A16-1A6A-4DFC-85E5-15365559C6D6-3932-0000065EE7D80BF6.jpg
Views: 90
Size:  220.4 KB


Then a few from Thursday (turkey day!)... it was almost 70 degrees and we both had the day off work, so why not?? Some more geocaching going up NC 181... didn't find anything here though

Name:  4AEE347F-0F28-4D77-9CBB-10CD88D27CBD-3932-0000065E39366FD0.jpg
Views: 16
Size:  530.4 KB

Brown Mountain again

Name:  1D931488-E208-4FAA-BFF8-9B2315E553D4-3932-0000065E4E284BB5.jpg
Views: 14
Size:  335.0 KB

Sunset in some kids park, lol.... this is the same spot where we found the old house in the woods above, but it was getting dark here and we didn't get that far in

Name:  1EDA2429-1250-4517-AD3E-049A3A3170C1-3932-0000065E5DAE9A54.jpg
Views: 13
Size:  213.6 KB

Went back to the house and it was foooood coma time! I must say Scotts mom is an awesome cook, lol. Even had some homemade apple pie and brownies too. She gave me a box and said to take as much home as I wanted, along with some homemade chicken and rice soup too. Certainly can't complain!

Name:  53EACE27-30E2-48A0-A58B-960739DAC553-3932-0000065E6695EB8C.jpg
Views: 13
Size:  400.9 KB


Aaaand what the hell... been awhile since I posted any ride pics up so a few from last weekend too. Our first try at geocaching... this one was pretty easy and found it right away. Lots of these, like this one, are right on our normal ride routes, we just never knew they were there, lol. Kinda silly but still fun

Name:  947B5C28-8F14-4100-AD84-7827DFDDB218-3932-0000067107385FA3.jpg
Views: 13
Size:  392.6 KB

Then up the normal route... Brown Mountain yet again

Name:  45C79D81-1FD1-4310-9DD6-9AA7D8C9730A-3932-00000670F47A39D6.jpg
Views: 13
Size:  366.3 KB

Up NC 80.... Lake Tahoma

Name:  7DC9DDBA-AE3E-4B20-9DB5-B2E3B71ABE5D-3932-00000670CBE44526.jpg
Views: 94
Size:  330.5 KB

Name:  A4530C60-8781-4E7C-8F37-87D4CEED3919-3932-00000670C10F305E.jpg
Views: 14
Size:  250.6 KB

Supposed to be another cache at NC 80 and the Blue Ridge Parkway off on a little trail. Apparently last year sometime the forest service did a controlled burn and it was destroyed, said he was gonna put it back but never did find it. We did have our own little parking nook though, lol

Name:  D1EF52D6-1A72-4235-ABE4-5C14B38665E4-3932-00000670DC282FEC.jpg
Views: 16
Size:  539.9 KB

Started getting late so we made our way back towards home... with a stop at Ryans Buffet for some dinner

Name:  75A88DBC-A365-4896-8A9F-62D03B6D8A16-3932-00000670B34EA3FB.jpg
Views: 14
Size:  355.1 KB

Did I mention we like to eat?? LOL (this was actually from the night before, but oh well)

Name:  65A92AA6-C1CA-4033-8C9C-4D8E3FB9AA1E-3932-000006711DC44B72.jpg
Views: 78
Size:  362.6 KB


I think that's all I got for now, haha. Sorry for so many... I like pictures, heh
 
  #2  
Old 11-25-2012, 09:23 PM
Indiana Hurricane's Avatar
Senior Member & 2010 ROTY
Join Date: Jul 2009
Location: Chicago, Il. USA
Posts: 2,314
Talking



Ha HA
 
  #3  
Old 11-26-2012, 11:15 AM
Senior Member
Join Date: Nov 2011
Posts: 264
Default

Wow, 250,000 miles?

What's the biggest repair you've had to do on the bike?
 
  #4  
Old 11-26-2012, 11:51 AM
regener8ed's Avatar
Super Moderator and Official Welcome Crew Yeti
Join Date: Jun 2005
Location: Souf Cackilack
Posts: 2,065
Default

Originally Posted by thirdgenlxi View Post
the trusty old F4i rolled over 1/4 million miles today
well, it took you long enough!!

j/k - another great trip log jared, always makes me itchy to go outside and ride. what's the name of the new eats place?
 
  #5  
Old 11-26-2012, 01:37 PM
Junior Member
Join Date: Nov 2012
Posts: 17
Default

wow, that is amazing, im glad your put the word out there to prove to some of these guys that these bikes are not ready to blow at 15,000 just because thats what most kids see because people crash these bikes so often!
 
  #6  
Old 11-26-2012, 07:23 PM
Ironmang
Thread Starter
Join Date: Jul 2005
Location: Bostic, NC
Posts: 1,811
Default

Originally Posted by That Guy in Maine View Post
Wow, 250,000 miles?

What's the biggest repair you've had to do on the bike?
Trans repair back in 2008, jumping out of 3rd gear. Had to replace 3rd and 6th gears and the shift fork. Prob gonna have to do it again this winter as 3rd gear is starting to get a little fussy again.... it's not bad but I want to get it fixed before track season starts again


Originally Posted by regener8ed View Post
well, it took you long enough!!

j/k - another great trip log jared, always makes me itchy to go outside and ride. what's the name of the new eats place?
Hahah I know I've actually slowed down a little bit, believe it or not! LOL. The name of the place is Pepperonis Gourmet Pizza in Black Mountain right on Hwy 70 going towards Swannanoa in the WNC shopping center. Real nice little place!

We still gotta meet up sometime... I know we tried a couple years ago but never did, lol
 
  #7  
Old 11-27-2012, 11:40 AM
gotcbr's Avatar
Senior Member
Join Date: Apr 2009
Posts: 6,494
Default

Nice pics as usual Jared. Now, I'm hungry too. ;-)

Here's Jared's rebuild thread...
https://cbrforum.com/forum/sights-n-...ntense-108635/
 
  #8  
Old 11-27-2012, 12:46 PM
Conrice's Avatar
Retired Super Moderator and Fighterer
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,148
Default

 
  #9  
Old 11-27-2012, 04:08 PM
Member
Join Date: Jun 2011
Posts: 70
Default

Man, makes mine look like A baby with 5800 on clock! Congrats man, that is quite a feat
 
  #10  
Old 11-27-2012, 07:40 PM
Senior Member
Join Date: Oct 2012
Location: Burleson, TX
Posts: 171
Default

May be a crazy thing to say but it only shows 50,001 miles. Do these not go to the 100,000 maker place?

On a more positive note: That's freakin' awsome!
 

Thread Tools
Search this Thread
Quick Reply: Hit a milestone today...250k! Some ride pics too


Advertising
Featured Sponsors
Vendor Directory

Contact Us - Archive - Advertising - Cookie Policy - Privacy Statement - Terms of Service

© 2019 MH Sub I, LLC dba Internet Brands

We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.